Det är bara att konstatera att Svensk transportnäring är usla på ”just in time” när de levererar till hushåll. Det är möjligt att de är bra på att leverera till industrin eller så är det utlänningar som sköter detta på ett exemplariskt sätt. Som konsument får du ofta en tid mellan kl 07-15. Har du tur kan du tilldelas en förmiddag eller eftermiddag. Det här är inte tillfredsställande och visar på dålig logistik kompetens i den konsumentlevererande delen av transportbranschen.
Nog fan kan man lägga en planerad tidsintervall på två timmar inte sex timmar. Håller inte tidsplanen så finns sms. Det är ren och skär slöhet från logistikerna, slöa transportledare och en generellt sett dålig logistik. Med dagens förfinade gps system kan det här lösas utan att stress uppstår. Inte undra på att utlänningarna har tagit över transportbranschen när de svenska aktörerna är så här ineffektiva.
Köper man ett lass jord då kommer leveranden inom timmen men ett kylskåp behöver man minst sex timmar för att placera det på rätt plats, skitdåligt. Vi konsumenter måste ta tag i detta transportmoras det hör inte hemma i ett modernt samhälle. Vi måste visa mer tidsrespekt mot varandra och inte bara åt det ena hållet. Kunder, klaga jämt så kommer det in kunniga transportörer i branschen.