Om webbplatsen | Kontakt

Telefonkön ett kvalitetsinstrument!

När jag ringer till exempelvis Telia så är jag nummer 71 i kön och det är 40 minuter tills det är min tur. Det är oförskämt och oansvarigt att ha så långa telefonköer ständigt. Nu ska jag testa operatörernas telefonköer innan jag byter abonnemang. Den här typen av telefonköer tyder på ett förakt för kunden och företag med dessa telefonköer borde bojkottas. De hanterar helt enkelt inte sitt uppdrag.

Telia är uppenbarligen ett av flera företag som har uppenbara problem att sköta sin verksamhet på ett seriöst sätt. När jag ringer exempelvis Folksam så tar det inte många minuter i telefonkön. De verkar vara betydligt smartare än Telia när det gäller att hantera sin telefonkö. Det finns ju möjlighet att arrangera så att uppsägning av exempelvis bredband kan göras på webben. Det vill de givetvis inte för då är det för enkelt. Bättre att folk ger sig i en telefonkö som också verkar aningen riggad.

Nu har det gått 30 minuter och ”din plats är nummer 39”. 

Lägg till kommentar


 

biuquote
  • Kommentar
  • Live-förhandsvisning
Loading